vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

كلاهبرداري ميلياردي در تهران به بهانه «مسابقه تلفني»!

ئيس پليس فتا پايتخت گفت: مجرمان با استفاده از ترفندهاي زيركانه، مالباخته را متقاعد كرده بودند كه براي دريافت جايزه خود، كدهاي مختلفي را كه از پشت تلفن به او اعلام مي‌كردند، در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام كند.

كلاهبرداري ميلياردي در تهران به بهانه «مسابقه تلفني»!

به گزارش سلام نو به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس فتا، رئيس پليس فتا پايتخت از كشف پرونده كلاهبرداري با موضوع برنده شدن در يك مسابقه تلفني خبر داد و گفت: مجرمين بيش از ۳ ميليارد تومان از تعداد حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان كلاهبرداري كرده بودند كه دستگير شدند.

 سرهنگ داود معظمي گودرزي رئيس پليس فتا پايتخت گفت: يكي از شهروندان به پليس فتا مراجعه كرد و مدعي شد كه شخصي با وي تماس گرفته و ضمن معرفي خود به عنوان نماينده شركت مخابرات و يكي از اپراتورهاي تلفن همراه و با ايجاد محيطي شبيه به صداي استوديو و ديگر اقدامات فريبنده اعلام كرده كه شما برنده مسابقه خوش‌حسابي اپراتور شده ايد و مبلغ ۲ ميليارد ريال از وي كلاهبرداري كرد. پرونده هاي مشابه ديگري نيز در اين زمينه به پليس فتا پايتخت رسيده بود.

مقالات بيشتر:اعلام بطلان معامله

اين مقام مسئول ادامه داد: مجرمان با استفاده از ترفندهاي زيركانه، مالباخته را متقاعد كرده بودند كه براي دريافت جايزه خود، كدهاي مختلفي را كه از پشت تلفن به او اعلام مي‌كردند، در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام كند. شاكي هم با يك غفلت ساده در نهايت متوجه سرقت تمامي موجودي حساب هاي بانكي خود مي‌شود.

سرهنگ گودرزي گفت: موضوع در دستور كار متخصصان پليس فتا پايتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصي و تحقيقات سايبري، متهمان در يكي از استان‌هاي همجوار تهران شناسايي و پس از تشريفات قضايي اعضاي اصلي اين باند در يك زمان و در سه نقطه مختلف دستگير و به پليس فتا منتقل شدند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: مجرمان پس از انتقال به پليس فتا بزه انتسابي را پذيرفتند و اظهار ندامت كردند. از اين باند بيش از ۲۰۰ كارت بانكي مختلف به نام اشخاص غير كه به منظور پولشويي استفاده مي‌كردند، ۱۱ گوشي تلفن همراه، 2 لپ‌تاپ، ۱۲ كارتخوان به نام اشخاص غير، ۶۸ سري مدارك شناسايي كامل شامل شناسنامه، كارت ملي و ... و چندصد كارت هديه كشف شد. متهمان باهدف سوءاستفاده از اين مدارك و دستگاه كارتخوان و كارت هاي بانكي اقدام به جمع‌آوري آنها كرده بودند.

وي با اشاره به گسترده بودن ابعاد كلاهبرداري اين مجرمان گفت: ممكن است شيوه هاي كلاهبرداري اين افراد مجرم متفاوت باشد اما درنهايت به يك شيوه عمل مي كنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهاي ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانكي افراد را دريافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد مي كنند.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه كرد: همان گونه كه به دفعات توسط پليس هشدار داده شده است به هيچ عنوان براي دريافت جايزه نيازي به حضور در پاي دستگاه عابربانك يا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانكي از جمله اينترنت بانك و همراه بانك نيست و تماس‌هايي كه اين موارد را از شهروندان درخواست مي‌كنند، قطعا كلاهبرداري است.

سرهنگ گودرزي گفت: هيچ سازمان دولتي اعم از صدا و سيما و اپراتورهاي تلفن همراه، شركت مخابرات، سازمان حج و زيارت و ... با استفاده از خطوط شخصي و از بستر شبكه هاي اجتماعي با هيچكس تماس نمي‌گيرند و و صرف استفاده از لوگو يا نشان اين سازمان‌ها بر روي پروفايل شخص تماس‌گيرنده در شبكه هاي اجتماعي دليلي بر صحت و تائيد منشأ اين تماس ها نيست.

اين مسئول انتظامي در پايان تاكيد كرد: شهروندان مي توانند هرگونه موارد مشكوك را از طريق سايت اينترنتي پليس فتا ناجا به نشاني www.cyberpolice.ir اعلام كنند.

مقالات ديگر:خدمات مجالس ترحيم شهرك گلستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۴:۴۲ توسط:vakilmelki موضوع: نظرات (0)

حقوق‌ اين بازنشستگان به ۴ ميليون تومان مي رسد

با همفكري شركا و نمايندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانوني و مقدورات سازمان، بهترين تصميم در زمينه تحقق عدالت و صيانت از حقوق ذينفعان اتخاذ شود.

به گزارش گروه اقتصادي يكتا،ميزان افزايش حقوق حداقلي‌بگيران سازمان تامين اجتماعي مشخص شده و اكنون تعيين ميزان افزايش حقوق ساير سطوح درآمدي در جلسات كارشناسي ادامه دارد؛ به گفته مديرعامل اين سازمان، افزايش حقوق‌ها در ارديبهشت ماه اجرايي خواهد شد.

مقالات بيشتر:خلع يد چيست

چهارشنبه هفته گذشته، موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از افزايش حقوق مستمري بگيران و به عبارتي اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمين اجتماعي در افزايش حقوق بازنشستگان در ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: افزايش مستمري بازنشستگان حداقلي‌بگير بر اساس ماده ۱۱۱ قطعي شده و درباره ميزان افزايش ساير سطوح نيز جلسات ادامه دارد.

به گفته وي، رويكرد راهبردي تامين اجتماعي اين است كه با همفكري شركا و نمايندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانوني و مقدورات سازمان، بهترين تصميم در زمينه تحقق عدالت و صيانت از حقوق ذينفعان اتخاذ شود.

به گزارش ايسنا، اخيرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامين اجتماعي در صفحه اينستاگرامي خويش، درباره چگونگي افزايش حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي توضيحاتي ارائه و اظهار كرد: تعيين حداقل حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان تابعي از ماده ۱۱۱ قانون تامين اجتماعي است كه بر اساس آن شوراي عالي كار هرسال حداقل حقوق را تعيين مي‌كند و سازمان تامين اجتماعي مكلف است كه همان را براي حداقلي‌بگيران اعمال كند.

وي افزود: بر اين اساس براي سال جاري، كساني كه در سال گذشته حقوق پايه‌شان دوميليون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شوراي عالي كار افزايش يافته و به چهار ميليون و ۱۷۹ هزار تومان رسيده است.

اين كارشناس حوزه تامين اجتماعي گفت: براي ساير سطوح درآمدي نيز ماده ۹۶ قانون تامين اجتماعي حاكم است كه حقوق بايد بر اساس هزينه زندگي تعيين شود. اكنون منتظر هستيم تا سازمان تامين اجتماعي ساير سطوح را مشخص كند، زيرا مانند شوراي عالي كار نيست و بايد سازمان درباره آن تصميم بگيرد.

زدا ادامه داد: خاطرم هست كه سال ۹۸ براي اولين بار جلسه تعيين مزد ساير سطوح درآمدي از طريق ايسنتاگرام و به صورت زنده براي همه بازنشستگان پخش شد تا در جريان تصميم‌گيري قرار بگيرند. نمايندگان كانون عالي و كارشناسان سازمان حضور داشتند و هردو گروه نظرات خود را اعلام و در نهايت تصميم نهايي اخذ شد. از معدود سال‌هايي بود كه بعد از تصميم‌گيري، اعتراضات كمي داشتيم و نشان داد اگر به مردم اعتماد داشته باشيم و آنها را در جريان تصميم‌گيري قرار دهيم، هماهنگي بيشتري خواهند داشت.

وي افزود: اكنون در شرايطي هستيم كه سازمان قصد دارد اين تصميم را بگيرد. از مديران فعلي مي‌خواهم كه اگر صلاح دانستند يك بار ديگر تجربه مفيد سال ۹۸ را تكرار كنند. در جريان جزئيات گذاشتن مردم، حق آنها است.

مقالات ديگر:خريدار فرش تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۷:۵۱ توسط:vakilmelki موضوع: نظرات (0)

حقوق بازنشستگان باز هم افزايش پيدا كرد؟

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از افزايش منصفانه مستمري بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي يكتا، مير هاشم موسوي در اولين روز كاري بعد از تعطيلات نوروز با شركت در جلسه‌اي كه با حضور رئيس و اعضاي هيئت‌مديره كانون عالي كارگران بازنشسته و مستمري‌بگير، رئيس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري و همچنين معاونين و مديران ذيربط سازمان تامين اجتماعي به منظور اتخاذ بهترين تصميم جهت افزايش ميزان حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر جامع ميان نمايندگان بازنشستگان و مديران سازمان تامين اجتماعي مقرر شد طي هفته جاري با برگزاري جلسات كارشناسي و تخصصي و با در نظر داشتن شرايط معيشتي بازنشستگان، مطلوب‌ترين تصميم جهت افزايش ميزان مستمري‌ها و ايجاد رضايتمندي اين قشر اتخاذ و پيشنهاد شود.

مقالات بيشتر:وكيل در اروميه

به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، در پايان مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار اميدواري كرد با اتخاذ تصميمات درست، رضايت بازنشستگان تامين شده و به سمت ايجاد عدالت در پرداخت‌ها كه هدف اين سازمان است؛ حركت شود.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج نازي آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۶:۱۸ توسط:vakilmelki موضوع: نظرات (0)